יום ראשון, 20 במאי 2012

לימוד פיתוח רעיונות מסחר בסיכון קטן בשוק ההון



פיתוח רעיונות מסחר בסיכון קטן היא אחת מעשר המשימות לסוחר מעולה.

היתרון של מסחר בסיכון קטן ,שהוא משלב שני מרכיבים חיוניים :
סבלנות (רק חלק קטן מהרעיונות יעמדו בדרישות).
ובקרת סיכונים.

המרכיבים העיקרים שהם החשובים לביצוע משימה קיימים בכל אחד מאלו שמבצעים את המשימה באופן מעולה, לעומת זאת מרכיבים שנמצאים רק אצל אחד ולא אצל האחרים, שמבצעים את המשימה באופן מעולה כנראה ייחודיים,  ואינם הכרחיים לביצוע המשימה.

מאחר וסוחרים מעולים מנתחים מניות או מדדים באופן שונה, סוג הניתוח אינו חשוב כל עוד אינו עוזר להקטנת הסיכון שנלקח. בנוסף מאחר וישנם אין ספור דוגמאות לסוחרים מעולים המלמדים  אנשים אחרים את המתודולוגיה שלהם ועדיין לא מצליחים להעביר גם את הצלחתם, כלומר המתודולוגיה אינה קריטית להצלחה. מה שכל הסוחרים המעולים מבצעים הוא פיתוח המודעות לסיכון קטן.

ניתוח שמתמקד במודעות לסיכון קטן, הוא משימה חיונית במונחים של להרוויח כסוחר.

רב הסוחרים מנתחים את השוק במטרה לנבא את המחיר העתידי, ניבוי מחיר אין כמעט קשר עם מסחר מוצלח.

מה שחשוב הוא לקבוע מתי הסיכון נמצא באופן מכריע לטובתי ולשלוט בסיכון, לימוד כתיבה של תכנית מסחר ליצירת סיכון קטן הוא משימה קריטית בהכנה להיות סוחר מעולה.

משימות משנה למסחר בסיכון קטן

1 איסוף נתונים (לדוגמא מחירי פתיחה, סגירה, גבוהה, נמוך, דוחות כספיים, הודעות).
2 סיעור מוחות וקביעת הסיכון בכל רעיון.

ברגע שיש לי מספר רעיונות למסחר בסיכון קטן זה הזמן לסחור את זה בשוק ההון.


טורף חייב לדעת את המיקום של הטרף שלו, מקורות השתייה וההרגלים שלו. ברגע שהטורף יודע את המידע , הוא יכול להיות רגוע עד שהטרף מופיע.

אריות לדוגמא, נראים מתבטלים בקצה של מקור שתייה, הם יודעים שהטרף בסופו של דבר יגיע למקור המים ובינתיים הם נרגעים וצוברים כוח. באופן דומה לסוחר חשוב לדעת היכן מקור השתייה שלו, כלומר לדעת לאיזה טריגרים לחכות והיכן לחפש אותם, מה ההסתברות לרווח או הפסד, והסכום שנרוויח או נפסיד.
ההפך זה לרדוף אחרי טריגרים וסגנונות מסחר שונים, זה יהיה כמו אריה שרודף אחרי כל מה שזז בשמורת הטבע, יש סיבה מדוע אריות כאלה לא קיימים, הם נכחדים, וסוחר שרודף אחרי כל מה שזז יכחד גם כן.

3 תגובות:

  1. תודה על המידע.
    לדעתי התחום של לימודים פיננסים הוא התחום הבא בישראל ובעולם, הרבה אנשים הולכים ללמוד תואר ראשון ותואר שני בכלכלה ומנהל עסקים אך זה לא מתאים לכולם.
    אני חושב שהקורסים המקצועיים אם זה קורס שוק ההון, דיני ניירות ערך, מקצועית א, יסודות הביטוח נותנים את הפתרון המתאים למי שלא רוצה ללמוד תואר ראשון אלא להתמקד על נושא אחד בלבד.
    אני עשיתי קורס מקצועית א ומקצועית ב ומאוד נהנתי מהלימודים עצמם, והיום אני עובד כבר שנתיים בתחום ולא מתחרט על אף רגע. חברים רבים שלי שלמדו תואר ראשון וסיימו, מחפשים עבודה כבר זמן רב וזאת סיבה נוספת למה לימודים מקצועיים יכולים להיות יותר מתאימים לאנשים מסוימים.

    השבמחק
  2. האם ידעת שכאן ניתן לשתף רעיונות מסחר?
    il.tradingview.com

    השבמחק