יום ראשון, 16 בפברואר 2014

איך להתמודד עם סדרת הפסדים באסטרטגית מסחר בשוק ההון



בין אם קנית אסטרטגיית מסחר אוטומטית או שאתה מפעיל אחת כזו ידנית למסחר בשוק ההון אתה בבעיה, לכל אסטרטגיית מסחר יש סדרת הפסדים, תקופה שבה היא מפסידה כסף וכשמגיעים ההפסדים מגיעות המחשבות והשאלות האם לאסטרטגית מסחר זו יש תוחלת חיובית או שפג תוקפה.


אם אתה לא מבין הרעיון שמאחורי אסטרטגיית המסחר הסיכוי שתיתן תשובה למחשבות ולשאלות שמתעוררות היא אפסית, ומה עושה חובבן ? כמובן עובר לאסטרטגית המסחר הבאה שנותנת כרגע תוצאות מעולות בכדי לפגוש שוב את אותן מחשבות ואותן שאלות מאסטרטגיית המסחר הקודמת.


א. חובה עליך להבין את כל המרכיבים של אסטרטגיית המסחר, אסטרטגיית מסחר היא מערכת וכמו לכל מערכת יש לך מרכיבים קריטיים, אי תפקוד של אחד ממרכיביה הקריטיים יביא לתוצאות הרסניות.


ב. לתת תשובה לשאלה האם סדרת ההפסדים היא מהלך צפוי של אסטרטגיית המסחר או סימפטום לכך שלמעשה פג תוקפה והשימוש בה מסוכן ואין ביכולתה להשיג את היעדים שנקבעו לפני פיתוחה.  


ג. לבצע סקירה תקופתיתסקירה תקופתית היא אחת מעשר המשימות של סוחרמעולה, וסדרה הפסדים זה הזמן המתאים ביותר לבדוק את אסטרטגיית המסחר תוצאות בפועל מול תוצאות צפויות, לבדוק את כל המרכיבים ולראות האם יש כשל שלא חשבנו עליו בפיתוח ואיזה מרכיבים אפשר לשפר.


ד. אם החלטת לבצע שינוי באסטרטגיית המסחר בדוק אותה שוב ושאל את עצמך האם היא יכולה להשיג את היעדים אותם הגדרת לפני הפיתוח.


4 תגובות: