יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

תוחלת הרווח במסחר בשוק ההון




סוחרים ומשקיעים רבים מתעניינים באחוז ההצלחה של העסקאות שהם או אחרים מבצעים בשוק ההון. הבעיה היא שחשבון המסחר יכול להיות בהפסד גם עם 90 אחוזי הצלחה במסחר.

מראיין את Steve Cohen ,אחד מסוחרי המניות הטובים ביותר, Steve Cohen העסיק בתקופת הראיון בקרן הגידור שלו כ 60 סוחרים ,וביצועי קרן הגידור היו בשבע השנים לפני כתיבת הספר 45 אחוז לשנה ,כאשר במשך זמן זה רק שלשה חודשים הסתיימו  בהפסד, שהגדול ביותר היה שני אחוז, דמי הניהול לאותה תקופה היו כ 50 אחוז כך שהתשואה בפועל הייתה מעל 90 אחוז לשנה , מי שקרא את המאמר איך לבחור קרן נאמנות מבין שביצוע כזה הוא יוצא מגדר הרגיל.

וכך הוא אומר "זה לא משחק מושלם, עיבדתי סטטיסטיקה על הסוחרים שלי, הסוחר הטוב ביותר שלי עושה כסף ב 63 אחוזים מהעסקאות, רב הסוחרים עושים כסף בין 50 ל 55 מהעסקאות , זאת אומרת שאתה הולך לטעות המון ,ואם זה המקרה עדיף לך להבטיח, שההפסדים שלך יהיו כמה שיותר קטנים והרווחים גדולים מהם"

כלל הזהב למסחר בשוק ההון הוא לחתוך את ההפסדים של קטנים ולתת לרווחים לרוץ.

סוחר רציני שמבקש להתקדם חייב לתעד את כל העסקאות אותם הוא מבצע ולבדוק את אחוזי ההצלחה שלו וכן את גודל הרווח הממוצע וגודל ההפסד הממוצע בכל העסקאות ולחשב מהי תוחלת הרווח שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה