יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

William Eckhardt על כאב, התמכרות, והימורים במסחר






"הרבה יותר קל ללמוד את מה שאתה צריך לעשות במסחר מאשר לעשות את זה. מערכות טובות נוטות להפר הרגלי אדם נורמלי "


"אנשים ששורדים נמנעים מתרחישי כדור שלג בו עסקות רעות גורמות להם להיות מעורערים מבחינה רגשית ולבצע עסקות גרועות נוספות. הם גם יכולים להרגיש את הכאב של ההפסד. אם אתה לא מרגיש את הכאב של ההפסד, אז אתה באותו מצב של אנשים אומללים שאין להם חיישני כאב. אם הם יעזבו את היד שלהם על תנור חם, היא תישרף. אין דרך לשרוד בעולם ללא כאב. ובאופן דומה, בשווקים, אם ההפסדים לא מכאיבים, ההישרדות הכלכלית שלך היא קלושה ".

"אני מכיר כמה מיליונרים שהתחילו  לסחור עם כסף שקיבלו בירושה. בכל המקרים הם אבדו הכל, זה קרה בגלל שהם לא הרגישו את הכאב שבהפסד. בשנים האלה הראשונות של מסחר, הם הרגישו שהם יכולים להרשות לעצמם להפסיד. עדיף לך להיכנס לשוק באמצעים דלים, בהרגשה שאתה לא יכול להרשות לעצמך להפסיד. אני מעדיף להמר על מישהו שהתחיל עם כמה אלפי דולרים יותר מאשר על מישהו שנכנס עם מיליונים ".

"אם משחק הימורים בקרב מספר מסוים של משתתפים ימשך מספיק זמן, אז בסופו למשתתף אחד יהיה את כל הכסף. אם קיימת מיומנות במשחק, אז זה יאיץ את התהליך של ריכוז כל הכסף בידיים בודדות. משהו דומה קורה בשוק. יש נטייה כללית מתמשכת להון לזרום מרבים למעטים. בטווח הארוך, הרוב מפסיד. המשמעות עבור הסוחר היא שכדי לנצח אתה צריך להתנהג כמו המיעוט. אם אתם מביא את הרגלים ונטיות אדם נורמלי למסחר, אתה נמשך לרוב ובאופן בלתי נמנע להפסיד. "

"אם אתה סוחר לסיפוק רגשי, אתה חייב להפסיד, כי מה שמרגיש טוב הוא לעתים קרובות דבר שלא צריך לעשות. ריצ'רד דניס נהג לומר, אם זה מרגיש טוב, אל תעשה את זה" למעשה, כלל אחד שלימדנו את הצבים היה: כאשר כל הקריטריונים נמצאים באיזון, תעשה את הדבר שאתה הכי פחות רוצה לעשות. אתה צריך להחליט בשלב מוקדם אם אתה סוחר בשביל הכיף או להצלחה. בין אם אתם מודדים אותו בכסף או בדרך אחרת, כדי לנצח במסחר אתה צריך לסחור להצלחה ".

"מסחר בשוק ההון מאוד ממכר. כאשר פסיכולוגים התנהגותיים השוו התמכרות יחסית של חיזוקים שונים, הם מצאו כי חיזוק לסירוגין - חיובי ושלילי חלקו באופן אקראי (לדוגמה, החולדה לא יודעת אם היא תקבל הנאה או כאב בעת שהיא פוגעת בסורג הכלוב) - היא החלופה הממכרת יותר מכל, ממכרת יותר מחיזוקים חיוביים בלבד. חיזוק לסירוגין מתאר את החוויה של המהמר הכפייתי, כמו גם הסוחר. ההבדל הוא שסוחר יכול להרוויח כסף. עם זאת, כמו ברוב ההיבטים רגשיים של מסחר, התמכרות כל זמן מאיימת בחורבן. התמכרות  היא הסיבה לכך שכל כך הרבה סוחרים שעשו הון עזובים את המסחר מרוששים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה